:: SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA UNTUK MAKLUMAT BERSAMA::

Marilah Bertaubat


Monday, June 14, 2010

Doa Seorang Insan


Lihatlah awan nan biru itu... Sesungguhnya aku melihat keindahan ciptaan milik allah yang tiada taranya. Bisakah terjangkau dek akal mencipta sesuatu yang luar biasa cantik. Pernahkah kita terfikir boleh membina langit tanpa ada tiang yang menongkahnya supaya tidak jatuh? Pernahkan kita terfikir akan bermilion,billion,juta,ratus ribu,puluh ribu ciptaan allah meliputi langit dan bumi ini tidak ada yang sama. Perlbagai warna dan pelbagai bentuk ciptaan menghiasi bumi siang dengan cahaya matahari dan malam dengan cahaya bulan penuh kaya dengan kesenian kecilnya kita umpama pasir halus dipadang pasir ceteknya ilmu kita umpama setitis air dilautan kotornya kita dengan dosa dan noda hodohnya kita dengan topeng kemaksiatan dan kecelaan busuknya kita dengan hati-hati yang tidak pernah puas dengan apa ada khilafnya kita, alphanya kita, lekanya kita pada allah, tuhan semesta alam. Aku masih mencari damai... Damai yang sering kutemui tatkala alunan kalamullah membolosi cuping telingaku aku terasa damai tatkala dahiku mencecah sejadah dan bermonajat berkali-kali memohon redha dan ampunan-mu.. Segala yang ada dalam hidupku kusedar semua milikmu. Hidupku.. Matiku.. Jasadku.. Hatiku.. Nafasku.. Jantungku... Denyut nadiku.. Dan cintaku.. Semua milikmu semua milimu tuhanku.. Wahai pemilik nyawaku... Aku sedar diri ini terlalu kotor aku takut mahu berdepan denganmu nanti aku risau kalau saat aku dipanggil pulang dan saat itu aku masih belum bersedia bagaimana agaknya nasibku? Ya allah ya rahman ya rahim kau maha tahu setiap apa yang terlintas difikiranku. Aku mohon dan merayu padamu...lindungilah aku selalu dari kekalutan duniawi dan mati dan hidupkanlah aku hanya dengan agamamu...

0 comments:

Post a Comment